Breaking News
Loading...
Saturday, February 6, 2016

Info Post
Saya bukak thread ini untuk berkongsi pengalaman dan juga untuk puan-puan berkongsi pengalaman semasa bersalin. Semoga perkongsian kita dapat memberi manfaat kepada bakal2 ibu.
Saya dan suami kerja sebagai warden penjara, kami sama2 bertugas di penjara sandakan, sabah. Semasa bersalin anak sulung tahun 2005, saya pun ke hospital kerajaan lah, sebab tak de pengalaman dan lagipun kerja kerajaan dapat free, tak payah bayar.
sampai sahaja saya di luar wad bersalin, saya ditolak ke dalam dewan bersalin di atas kerusi roda oleh nurse, suami tak dibenarkan masuk.
sebaik sahaja melepasi satu pintu yang menutup dewan tersebut dgn bilik di luarnya…masya Allah! ada 4 deretan katil sepanjang dewan dan saya anggarkan ada dalam 50-60 mak2 buyung sedang menunggu bersalin dan mereka semuanya bertelanjang bulat tanpa seurat benang di badan!
saya tanyakan nurse muda yang menolak saya ke katil yg kosong, “kena telanjang jugak ke?”…dia jawab memang prosedur kat situ…
saya disuruh berbaring atas katil dan datang seorang matron bersama nurse lain, tanggalkan habis semua pakaian!
lepas itu dipasang monitor baby pd perut dan monitor nadi pd lengan. kemudian nurse suruh kangkang untuk check bukaan.

0 comments:

Post a Comment